El projecte de Fruiturisme es consolida en l’any del seu desè aniversari com una de les propostes turístiques estacionals més atractives i amb més projecció de tot el sud d’Europa.

Aitona ha tancat aquest cap de setmana la temporada turística de la floració del 2022 després de quatre setmanes d’afluència massiva de visitants a la vila. Més de 24.000 persones -en el que és un rècord de participació- han pres part aquest any de la represa de la campanya després de l’aturada per la Covid-19 i han gaudit de l’experiència única de passejar pels camps de presseguers en flor.
Així, Fruiturisme confirma en l’any del seu desè aniversari l’enorme interès que genera el projecte dins i fora de les nostres fronteres. Un interès creixent que també s’ha tornat a manifest en l’arribada de visitants de totes les nacionalitats, destacant-ne sobretot de països asiàtics com Argentina o el Japó.
L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, fa una valoració molt positiva de la campanya d’aquest 2022 i destaca que “a ningú se li escapa que enguany encaràvem una campanya molt especial i incerta pel context pandèmic en el que encara vivim, però les xifres de participació han superat totes les nostres expectatives. La floració ha tornat a Aitona amb més força que mai i el projecte ha sabut estar a l’altura de tots els visitants oferint-los una oferta lúdica i cultural que ha enamorat a tothom”.
Rosa Pujol, a més, afegeix que “és un orgull veure com un cop més tots els nostres veïns i veïnes, pagesos, voluntaris, cooperatives, SAT’s, entitats... s’han bolcat massivament amb la campanya. Ells són la clau d’aquest èxit i el motiu pel qual, 10 anys després, Fruiturisme i Aitona està en boca de tothom i son un actiu i un atractiu turístic privilegiat i únic al sud d’Europa”.
La floració aitonenca, present arreu
Un altre dels motius determinants de l’èxit d’aquesta campanya ha estat l’impacte mediàtic. Durant les darreres setmanes, moltes capçaleres i televisions comarcals, nacionals i internacionals han publicat articles o han fet reportatges sobre el fenomen de la floració a Aitona.
Una repercussió mediàtica que també s’ha fet extensiva a les xarxes socials, on s’ha convertit en un dels grans reclams sobretot en plataformes com Instagram.
Les novetats d’enguany, un èxit absolut
La campanya de 2022 de la floració arribava amb grans novetats sota el braç amb l’objectiu de commemorar el 10è aniversari de Fruiturisme. Entre elles l’estrena del nou web de Fruiturisme, la nova ruta turística “Robert Capa a Aitona”, l’exposició en homenatge a la pagesia aitonenca, la mostra de l’obra de Mari Ros Prieto Hortelano, la primera trobada de tractors i vehicles antics, i el concert de Manel. Totes aquestes activitats van ser rebudes amb els braços oberts i han tingut una valoració molt positiva per part de tots els assistents, així com una destacada participació.
Un ampli catàleg de propostes i activitats per a tots els públics
A aquestes novetats també s’hi ha afegit propostes ja de llarg recorregut que campanya rere campanya no deixen d’acollir a un gran nombre de visitants i participants. És el cas, per exemple, de la Caminada Popular, la iniciativa “Apadrina un fruiter”, la Volta al Pantà d’Utxesa, l’11è Concurs de Pintura Ràpida, les ja tradicionals visites guiades i rutes lliures pels camps i el patrimoni d’Aitona, vols en globus aerostàtics, rutes en bicicleta, i visites d’infants provinents de diferents centres escolars d’arreu del país.
L’Ajuntament comença a preparar la campanya de la fruita
Després de l’èxit de la campanya de la flor, l’Ajuntament torna a apostar per la campanya de la fruita, una iniciativa de promoció turística centrada en la fruita i el moment de la seva recollida. La campanya, organitzada des de l’Ajuntament juntament amb les centrals de fruita, pagesos i els guies locals, donarà a conèixer la continuïtat del cicle de l’arbre fruiter, permetent als visitants conèixer, a través de la seva pròpia experiència, el procés de recol·lecció, la tasca del pagès i la vàlua del seu treball. Les rutes s’iniciaran a l’estiu.
|