Aitona tanca una campanya de la flor històrica i de rècord amb 24.000 visitants PDF Imprimeix Correu electrònic

El projecte de Fruiturisme es consolida en l’any del seu desè aniversari com una de les propostes turístiques estacionals més atractives i amb més projecció de tot el sud d’Europa.

 

e8dd0e53-cd4f-417e-b351-45f248a356a2


Aitona ha tancat aquest cap de setmana la temporada turística de la floració del 2022 després de quatre setmanes d’afluència massiva de visitants a la vila. Més de 24.000 persones -en el que és un rècord de participació- han pres part aquest any de la represa de la campanya després de l’aturada per la Covid-19 i han gaudit de l’experiència única de passejar pels camps de presseguers en flor.

 

Així, Fruiturisme confirma en l’any del seu desè aniversari l’enorme interès que genera el projecte dins i fora de les nostres fronteres. Un interès creixent que també s’ha tornat a manifest en l’arribada de visitants de totes les nacionalitats, destacant-ne sobretot de països asiàtics com Argentina o el Japó.

 

L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, fa una valoració molt positiva de la campanya d’aquest 2022 i destaca que “a ningú se li escapa que enguany encaràvem una campanya molt especial i incerta pel context pandèmic en el que encara vivim, però les xifres de participació han superat totes les nostres expectatives. La floració ha tornat a Aitona amb més força que mai i el projecte ha sabut estar a l’altura de tots els visitants oferint-los una oferta lúdica i cultural que ha enamorat a tothom”.

 

Rosa Pujol, a més, afegeix que “és un orgull veure com un cop més tots els nostres veïns i veïnes, pagesos, voluntaris, cooperatives, SAT’s, entitats... s’han bolcat massivament amb la campanya. Ells són la clau d’aquest èxit i el motiu pel qual, 10 anys després, Fruiturisme i Aitona està en boca de tothom i son un actiu i un atractiu turístic privilegiat i únic al sud d’Europa”.

 

La floració aitonenca, present arreu


Un altre dels motius determinants de l’èxit d’aquesta campanya ha estat l’impacte mediàtic. Durant les darreres setmanes, moltes capçaleres i televisions comarcals, nacionals i internacionals han publicat articles o han fet reportatges sobre el fenomen de la floració a Aitona.

 

Una repercussió mediàtica que també s’ha fet extensiva a les xarxes socials, on s’ha convertit en un dels grans reclams sobretot en plataformes com Instagram.

 

Les novetats d’enguany, un èxit absolut


La campanya de 2022 de la floració arribava amb grans novetats sota el braç amb l’objectiu de commemorar el 10è aniversari de Fruiturisme. Entre elles l’estrena del nou web de Fruiturisme, la nova ruta turística “Robert Capa a Aitona”, l’exposició en homenatge a la pagesia aitonenca, la mostra de l’obra de Mari Ros Prieto Hortelano, la primera trobada de tractors i vehicles antics, i el concert de Manel. Totes aquestes activitats van ser rebudes amb els braços oberts i han tingut una valoració molt positiva per part de tots els assistents, així com una destacada participació.

 

Un ampli catàleg de propostes i activitats per a tots els públics


A aquestes novetats també s’hi ha afegit propostes ja de llarg recorregut que campanya rere campanya no deixen d’acollir a un gran nombre de visitants i participants. És el cas, per exemple, de la Caminada Popular, la iniciativa “Apadrina un fruiter”, la Volta al Pantà d’Utxesa, l’11è Concurs de Pintura Ràpida, les ja tradicionals visites guiades i rutes lliures pels camps i el patrimoni d’Aitona, vols en globus aerostàtics, rutes en bicicleta, i visites d’infants provinents de diferents centres escolars d’arreu del país.

 

L’Ajuntament comença a preparar la campanya de la fruita


Després de l’èxit de la campanya de la flor, l’Ajuntament torna a apostar per la campanya de la fruita, una iniciativa de promoció turística centrada en la fruita i el moment de la seva recollida. La campanya, organitzada des de l’Ajuntament juntament amb les centrals de fruita, pagesos i els guies locals, donarà a conèixer la continuïtat del cicle de l’arbre fruiter, permetent als visitants conèixer, a través de la seva pròpia experiència, el procés de recol·lecció, la tasca del pagès i la vàlua del seu treball. Les rutes s’iniciaran a l’estiu.

 
La campanya de la flor clou aquest cap de setmana amb més d’un miler de visites guiades programades PDF Imprimeix Correu electrònic

Entre les activitats destacades per al final de la campanya hi ha l’onzena edició del Concurs de Pintura Ràpida.

 

06_JordiVinuesa_JVF9453


Diumenge 20 de març Aitona posarà el punt i final a la campanya de la flor de Fruiturisme d’aquest 2022. I ho farà després de quatre intenses setmanes on l’afluència de persones ha estat constant i massiva, assolint unes xifres de participació que es preveu que siguin de rècord.

 

Per aquests darrers dies de la floració ja hi ha programades en aquests moments més de 1.200 visites guiades pels camps florits i pel patrimoni local i també s’espera l’arribada d’un destacat nombre d’autocaravanes i de visitants que gaudiran de recorreguts lliures, recorreguts amb bicicleta, caminades amb gossos...

 

Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, anima aprofitar el tram final de la campanya i explica que “volem cloure la floració d’enguany de la millor forma possible. Estem convençuts que aquest cap de setmana serà tot un èxit, com ho han estat tots i cadascun dels dies d’aquesta campanya. Així ens ho confirmen els nostres visitants, que ens feliciten per la iniciativa, ens agraeixen l’amabilitat i l’atenció que es brinda des del projecte de Fruiturisme, i ens asseguren que estan gaudint d’una experiència única”.

 

El Concurs de Pintura Ràpida, activitat estrella del darrer cap de setmana


Una de les característiques principals de la campanya de la flor d’aquest 2022 ha estat l’ampli ventall de propostes lúdiques i culturals paral·leles que s’han ofert a tots els visitants, i que han tingut una molt bona rebuda; des de l’exposició fotogràfica en homenatge a la pagesia, fins a la mostra de Mari Ros Prieto Hortelano, la primera trobada de tractors i vehicles antics, la Volta al Pantà d’Utxesa, la prova del campionat de trial, la caminada popular, o el concert de Manel.

 

I per acomiadar la flor, diumenge 20 de març hi ha preparada una darrera proposta. Es tracta de l’onzena edició del Concurs de Pintura Ràpida. Enguany la temàtica escollida ha estat “L’arbre en flor d’Aitona i racons típics del poble i rodalies”, i els pintors confeccionaran les seves obres durant el matí, de 09 a 14 h. El veredicte es donarà a conèixer a les 18 h a la Capella de Sant Gaietà.

 

FOEKzBtWUAUEb1i

 
La campanya de la flor sobrepassa aquest cap de setmana la xifra dels 20.000 visitants PDF Imprimeix Correu electrònic

Fins a 700 persones van gaudir aquest dissabte a la nit del concert de Manel al Pavelló Poliesportiu, una de les gran novetats i activitats estrella de la campanya d’enguany.


99ad334e-a5ee-4db9-8323-6cfda2a5a711

 

Cançons del nou àlbum, temes icònics del seu repertori, una posada en escena vibrant, molta alegria i un públic plenament entregat. Així es va viure dissabte 12 de març a la nit l’esperat concert de Manel a Aitona; una de les grans novetats i una de les activitats estrella de la commemoració del desè aniversari de Fruiturisme i de la campanya de la flor d’aquest 2022, que aquest cap de setmana ja ha superat la barrera dels 20.000 visitants.


El Pavelló Poliesportiu va omplir tot l’aforament disponible, totes les entrades van quedar esgotades, i 700 persones van poder gaudir en directe d’un dels grups de referència de l’escena musical catalana. Una actuació que ja quedarà per al record i que va resultar tot un èxit organitzatiu i participatiu.

 

Manel1

 

Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, fa un balanç molt positiu de la jornada i destaca que “la presència a casa nostra dels Manel i l’afluència constant de visitants vinguts d’arreu que estem acollint durant aquests dies, posicionen a Fruiturisme com un projecte turístic d’enorme present i amb un potencial únic al nostre territori”.

 

“Estem molt satisfets i orgullosos de veure la resposta tan positiva que està tenint la campanya d’enguany, després de dos anys molt durs per la pandèmia. A una setmana de tancar ja hem superat els 20.000 visitants! El que estem vivint aquests dies és històric i animo a tothom a venir a gaudir a Aitona de l’espectacle de la floració fins el pròxim 20 de març”, afegeix Rosa Pujol.

 

Manel2

 

Més de 20.000 persones ja han visitat Aitona durant la campanya de la flor 2022


Els camps aitonencs han viscut aquest cap de setmana el moment àlgid de la floració. Una oportunitat única que no han volgut desaprofitar les milers de persones que durant el dissabte 12 i el diumenge 13 de març han visitat Aitona i que han permès, a una setmana del tancament de la campanya, superar ja la xifra de 20.000 visitants.

 

Tots ells i elles han pogut gaudir de la floració i del patrimoni local i prendre part activament de diferents propostes lúdiques; entre elles, nous enlairaments de globus aerostàtics, visites lliures pels camps aitonencs, la ruta guiada de la flor del presseguer, la ruta de Serra Brisa, la ruta de l’arbre fruiter, la ruta del camí verd natural Aitona-Soses, la nova ruta “Robert Capa a Aitona”, rutes en bicicleta, o rutes de trail running dissenyades pel Club d’Atletisme d’Aitona i Fruiturisme.

 

A més, fins aquest diumenge 13 de març la capella de Sant Gaietà ha acollit l’exposició de pintura i escultura “Òxids” a càrrec de Mari Ros Prieto Hortelano; i cal recordar que al llarg de tota la campanya es pot visitar l’exposició “Els mil i un rostres de la pagesia” amb motiu del desè aniversari de Fruiturisme.

 

Finalment, també cal destacar el fort impacte mediàtic que està tenint la campanya de la flor 2022 tant als mitjans de comunicació com a les xarxes socials, on s’ha convertit des de fa setmanes en un dels grans reclams mediàtics.

 
<< Inicia < Anterior 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Següent > Final >>

Pàgina 11 de 424
© 2011 Ajuntament d'Aitona | Serbert Informàtica SL web masters
Copyright © 2022 Ajuntament d'Aitona. Tots els drets són reservats.
Joomla! és un programari lliure distribuït sota la llicència GNU/GPL.