A punt la II Edició dels Camins de Fruita Dolça |
|
|
|
Aquest diumenge ja s'ha celebrat al poble de Sucs la primera de les vuit activitats que conformen la iniciativa
El passat dijous 5 de juny va celebrar-se la roda de premsa de presentació d'una nova edició dels Camins de Fruita Dolça al Segrià. Enguany, la iniciativa incorpora tres nous municipis, Alcarràs, La Granja d'Escarp i Sucs, que fan una mica més gran aquest projecte que pretén promocionar la fruita dolça i acostar-nos a aquells pobles segrianencs productors d'aquests fruits.
En l'acte de presentació, l'alcaldessa Rosa Pujol afirmava que "hem de seguir potenciant la nostra terra amb els productes singulars que ens proporciona. Els préssecs, les nectarines i els paraguaiàs segrianencs són el millor producte que tenim i l'hem de fer visible i potenciar al màxim". També va explicar l'activitat que organitza l'Ajuntament d'Aitona conjuntament amb Fruiturisme i que tindrà lloc el pròxim 30 d'agost; consistent en un concert musical durant la posta de sol amb l'acompanyament de préssec al vi ofert a tots els visitants.
L'èxit de la primera edició fa pensar als organitzadors que cicles com aquests tenen un llarg camí per recórrer i són una magnífica oportunitat per mostrar el potencial dels fruits del paisatge fructícola del Segrià.
|
|
Les polítiques de joventut, una prioritat per al govern municipal |
|
|
|
L'Ajuntament aposta pels joves i pretén dotar-los tant d'eines i recursos perquè millorin les seves perspectives laborals com d'espais i activitats per al seu oci i diversió
Avui divendres l'Ajuntament d'Aitona ha rebut la visita de la Coordinadora Territorial de Joventut a Lleida, Anna Feliu Moragues, per tal de planificar alguns dels projectes i iniciatives que es duran a terme durant aquest any al nostre poble en matèria juvenil. En la trobada s'ha parlat de les actuacions previstes en el marc del Pla Local de Joventut 2014, entre les quals s'hi troba la realització de tallers de fotografia, intel•ligència emocional i batukada, com la festa Nit jove i altres activitats culturals. El Pla està estructurat en base a dos objectius principals: ajudar en l'entrada dels joves al món laboral i habilitar un espai de trobada que puguin compartir tots els joves del poble. Les diferents actuacions pautades en el document pretenen afavorir el creixement social i personal del col•lectiu jove en àmbits com l'emancipació, la participació i l'associacionisme, la cohesió entre els diversos perfils de joves del municipi i la integració dels joves de procedència estrangera en les dinàmiques socials, culturals i esportives del poble.
La mateixa coordinadora, Anna Feliu, ha ressaltat la importància "que el jove se senti valorat, escoltat i integrat dins el poble. I les accions previstes a Aitona van en aquesta línia". Al mateix temps, l'alcaldessa Rosa Pujol ha afirmat que "creiem en els joves, són present i futur, i com a tals els oferim eines i possibilitats per a que gaudeixin del poble, s'estimin Aitona i, alhora, tinguin més fàcil l'accés al mercat de treball. Estarem al seu costat en tot el que necessitin".
En la trobada mantinguda, també s'han exposat altres projectes que s'endegaran properament. D'una banda, es reeditaran les estades d'estiu que inclouen activitats relacionades amb l'esport, la cultura i el territori. I d'altra banda, està previst que arrenquin dos projectes més: l'espai jove i la fórmula jove. El primer consisteix en habilitar un espai per tal que els infants i joves puguin realitzar-hi els deures amb el suport de monitors/es i que, al mateix temps, adquireixin hàbits saludables. En el segon cas, es tracta d'impulsar un programa amb la finalitat de guiar, acompanyar i assessorar els joves que han deixat d'estudiar en el camí que millor correspongui segons les seves qualitats, ja sigui el retorn als estudis o la inserció al món laboral.
|
Fruiturisme cedirà la imatge a aquells municipis que també endeguin projectes de fruita dolça |
|
|
|
Fruiturisme es vol convertir en la marca de referència a la comarca i al país en matèria de promoció de la fruita dolça.
El Consell Comarcal del Segrià i l’Ajuntament d’Aitona han arribat a un acord per tal que la marca Fruiturisme sigui la imatge que aglutini totes aquelles actuacions relacionades amb la promoció i difusió de la fruita dolça a la comarca. La voluntat d’ambdós ens és que aquells municipis que vulguin tirar endavant accions al voltant de la fruita dolça ho puguin fer sota el projecte Fruiturisme i, d’aquesta manera, guanyin en rellevància pública tot aprofitant les sinèrgies que es generin entre institucions.
Segons el mateix president del Consell Comarcal del Segrià, Pau Cabré, “és una sort que Aitona vulgui compartir el seu projecte amb la resta de la comarca i pobles que també vulguin fer gran un dels nostres grans valors, la fruita dolça”. I és que el principal objectiu del projecte Fruiturisme és promocionar en totes les seves vessants, cultural, gastronòmica, turística i territorial, la potencialitat de la fruita dolça a les terres de Lleida. Així mateix, l’alcaldessa d’Aitona constata que “és tot un orgull que altres pobles i el mateix Consell Comarcal es facin seu el projecte, entre tots contribuirem a enfortir-lo en benefici de la comarca i del país”, tot afegint que “resta molta feina per fer i des d’Aitona seguirem impulsant un projecte que ja ha estat reconegut per la Unió Europea i presentat en diverses fires internacionals”.
Ara, els propers passos per posar en marxa aquesta iniciativa seran la creació d’una comissió que ajudarà aquells municipis que vulguin realitzar activitats sota la marca Fruiturisme, com també, la creació de submarques per als pobles que s’adhereixin al projecte. |
|
|
|
<< Inicia < Anterior 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 Següent > Final >>
|
Pàgina 413 de 476 |