Francesc Latorre presenta el seu ‘Cop de teatre!’ a Aitona PDF Imprimeix Correu electrònic

El periodista aitonenc, visiblement emocionat, presenta al seu poble natal el seu primer llibre, un llibre que inclou anècdotes i vivències personals i professionals viscudes durant les onze temporades que va cobrir el Mundial de Fórmula 1.

 

WhatsApp_Image_2018-04-05_at_23.36.59


Francesc Latorre ha presentat aquest dijous al vespre, a Aitona, el llibre Cop de teatre! Els secrets d’onze anys explicant la Fórmula 1 a TV3, un llibre que recull anècdotes i vivències de l’autor en els més de 200 Grans Premis que ha cobert com a periodista. Amb aquest Cop de teatre!, Latorre proposa un viatge pel món de la Fórmula 1 “planer i entenedor”, tant per a aficionats a aquest esport com per a persones que no en tenen.

 

La presentació ha comptat amb la presència de l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, qui ha agraït al periodista aitonenc que sempre tingui un espai per al seu estimat poble: “Crec que no m’equivoco si dic que en Francesc és un dels aitonencs que des de la seva professió, la de periodista esportiu, i des de la seva posició de personatge públic, ha fet més per donar a conèixer Aitona”. Tanmateix, l’alcaldessa li ha desitjat molts èxits en aquesta “nova aventura” com és la d’escriure un llibre.

 

WhatsApp_Image_2018-04-05_at_21.13.38

 

Aquesta ha estat la tercera presentació del llibre –després de Barcelona i Lleida-, i segons l’autor, “la més emocionant i especial de totes, la de casa”. El llibre està tenint, de moment, una molt bona acollida, i ja va per la seva tercera edició. En l’acte, l’autor ha explicat breument el contingut del llibre i tot seguit ha respost les preguntes del nombrós públic assistent. També ha fet un agraïment especial a l’alcaldessa, l’Ajuntament i l’IEI pel seu suport.

 

Francesc Latorre Camí (Aitona, 1978) és periodista de TV3 des de l’any 2001. Durant onze temporades va cobrir el Mundial de Fórmula 1 i des del 2016 segueix l’actualitat del FC Barcelona.

 
Finalitza el campionat de botifarra de l’Associació de Jubilats PDF Imprimeix Correu electrònic

El torneig ha comptat amb la participació de 10 parelles (20 jugadors) i s’ha disputat durant els darrers vuit dissabtes.

 

IMG_9285low

 

El passat dissabte 24 de març es va disputar la darrera jornada del campionat de botifarra que organitza l'Associació de Jubilats amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Aitona. Fins a 10 parelles (20 jugadors) han participat enguany en el campionat. La classificació final s'ha establert a partir dels resultats de les nou jornades programades (18 partides). Els guanyadors finals són els següents:

 

1r. Mariano i Octavi

 

2n. Ramon i Francisco

 

3r. Joan i Macari

 

Els regidors Imma Benages i Damià Jornet van estar presents en el lliurement de premis i en el posterior refrigeri.

 
Més de 15.000 persones visiten Aitona durant la temporada de floració PDF Imprimeix Correu electrònic

El projecte Fruiturisme es confirma com una de les propostes turístiques estacionals més atractives i amb més projecció de les Terres de Lleida.

 

DSCF0033


Aitona ha tancat la temporada turística de la floració després de tres setmanes d’afluència massiva de visitants a la vila. Més de 15.000 persones han gaudit aquest any de l’experiència única de passejar pels camps de presseguers en flor, doblant les xifres del 2017 i confirmant l’enorme interès que genera el projecte Fruiturisme dins i fora de les nostres fronteres. Un interès creixent que s’ha manifestat amb l’arribada de centenars de visitants de totes les nacionalitats, destacant-ne sobretot de països asiàtics com la Xina o el Japó.

 

L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, destaca el revulsiu econòmic que ha suposat per al municipi i la comarca aquest important volum de visites: “La nostra prioritat, des del primer dia, ha estat oferir un producte atractiu que tingui un retorn econòmic per als nostres veïns i veïnes. Cada any creixem i això és motiu d’alegria per a totes les famílies del municipi”. L’alcaldessa també remarca com un dels factors d’aquest èxit la part organitzativa: “Aquest any hem apostat per centralitzar les reserves a través d’una plataforma virtual –al web de Fruiturisme- que ens ha permès millorar molt la gestió de les visites. Ha estat un encert”.

 

Un altre dels motius determinants de l’èxit d’aquesta campanya ha estat l’impacte mediàtic. Durant tot el mes, moltes capçaleres i televisions comarcals i nacionals han publicat articles o han fet reportatges sobre el fenomen de la floració a Aitona. Una repercussió mediàtica que s’ha vist incrementada per les visites del cònsol general del Japó a Barcelona, Naohito Watanabe, i de l’ambaixadora de Tailàndia, Rattikul Chansuriya.

 

consuljapo-56


Pel que fa a les novetats presentades enguany, cal destacar les sortides amb globus aerostàtic sobrevolant els camps de presseguers, una proposta totalment diferent de la resta que ha tingut una gran acollida. També han destacat la visita guiada i dinar amb cassola de tros a la cooperativa Fruitona, les excursions de quads amb monitors pels camps de presseguers i els dinars de calçotada en una masia del segle XIV.

 

La ruta de la flor rosa del presseguer ha tornat a ser però el gran reclam turístic de la temporada. Una proposta que combina la visita als camps de presseguers amb un guia pagès, vistes des de miradors naturals per gaudir del meravellós espectacle de la floració i una visita al nucli antic del municipi. Aquest any, a més, les visites s’han fet amb autocar i no amb cotxe particular. D’aquesta manera, els guies han pogut compartir molt més temps amb els visitants.

 

Des de l’Ajuntament d’Aitona es dóna les gràcies a tota la gent que ha contribuït a l’èxit d’aquesta campanya, en especial als pagesos i guies del nucli, a la cooperativa Fruitona i a tots els veïns i veïnes del poble. Tanmateix, agraeix la implicació i el suport que han donat al projecte Fruiturisme el Patronat de Turisme i la Diputació de Lleida.

 

L’Ajuntament comença a preparar la campanya de la fruita


Després de l’èxit de la campanya de la flor, l’Ajuntament torna a apostar per la campanya de la fruita, una iniciativa de promoció turística centrada en la fruita i el moment de la seva recollida. La campanya, organitzada des de l’Ajuntament juntament amb les centrals de fruita, pagesos i els guies locals, donarà a conèixer la continuïtat del cicle de l’arbre fruiter, permetent als visitants conèixer, a través de la seva pròpia experiència, el procés de recol·lecció, la tasca del pagès i la vàlua del seu treball. Les rutes s’iniciaran al juliol i finalitzaran la primera setmana de setembre.

 
<< Inicia < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Pàgina 2 de 274
© 2011 Ajuntament d'Aitona | Serbert Informàtica SL web masters
Copyright © 2018 Ajuntament d'Aitona. Tots els drets són reservats.
Joomla! és un programari lliure distribuït sota la llicència GNU/GPL.